Szeretettel üdvözöllek!
Gondolom, veled is előfordult már, hogy alkotóként abba a csapdába estél, hogy magába szippantott az új dolog létrehozásának az öröme. Előfordul, hogy ilyenkor csupán az önkifejezésre figyelünk, arra viszont már nem, hogy azzal mások problémáját segítsük megoldani. Azt gondoljuk, hogy a jó bornak nem kell cégér, és a termékünk értéke magáért beszél – de ez azért van, mert nem gyakran elfelejtünk a vevőink / megrendelőink fejével gondolkodni.
Ahhoz, hogy értékesíteni tudjuk a termékünket, feladatunk, hogy megoldást „csináljunk” belőle. Ez azonban nem működik anélkül, hogy ne tudatosítottuk volna a másik félben, hogy van valami olyan kihívás vagy probléma az életében, amit fontos lenne megoldani. Ha ezt elfelejted megtenni, a sikered nagyon kétségessé válik.
Gyakran van, hogy bemegyek egy könyvesboltba, de csak nézelődni, hiszen nem akarok semmit sem vásárolni. Rengeteg könyvet látok – amelyek egytől egyig termékek a szememben. Rengeteg tudás van bennük, azonban nem nekem szól. Egészen addig, amíg amíg nem tudatosítom magamban, hogy valamilyen nehézségemet meg akarom oldani, vagy valamilyen vágyamat szeretném mihamarabb elérni. Az az eszköz, ami könyv formáját ölti, az számomra onnantól megoldás, amiért „szinte” minden pénzt megadnék – nem pedig csupán egy termék.
Szóval ahhoz, hogy neked megoldásaid legyenek, kulcsfontosságú, hogy kommunikáld azt is, hogy kiknek, milyen kihívásaik megoldására nyújtod az adott terméket vagy szolgáltatást. És akkor onnantól nem terméket kínálsz, és nem Te akarod eladni a produktumot, hanem egy megoldást, amit a vevőd akar megvenni tőled.
Eredményes és „megoldásokban gondolkodó” hetet kívánok!
Folytatjuk! 🙂