- Te is, én is ugyanolyan mintázatok mentén tudjuk felépíteni a vállalkozásunkat: érdeklődőink, vevőink és egyre elkötelezettebb vevőink vannak. Azonban ehhez nem csak az „itt és most”-ra, hanem hosszú távra is tervezni kell.
- Ebben a bejegyzésben a hosszú távú marketinges gondolkodásról fogok beszélni – és adok némi inspirációt a saját listád mellett való elköteleződéshez!
- Kérlek, hogyha hasznosnak tartod a blogbejegyzést, akkor oszd meg a közösségi média oldaladon. Használd a #BestsellerSiker vagy #BestsellerSikerBlog hashtag-et!
- Ha szeretnél tudatosan dolgozni a listaépítési céljaidon, akkor jelentkezz a Brandépítő Mentoring programunkra: https://petobence.hu/brandepito-mentoring
Újdonság:
- Kövess a közösségi médiában!
Mostantól naponta jelentkezünk a Facebook, LinkedIn, Instagram, YouTube és Podcast felületeinken hasznos tartalmakkal (inspirációs témájú posztokkal), amelyek témája az önfejlesztés, marketing és könyvkiadás.
Kövess minket, bátran adj visszajelzést, lájkolj, kommentelj, és oszd meg a téged inspiráló tartalmakat.
- Könyvet szeretnél kiadni?
Gyere el az élő Bestseller Siker Webinárunkra, ahol megmutatjuk, hogyan tudod gyorsan, költséghatékonyan és profi stratégiával megírni és kiadni a saját könyvedet!
Látogasd meg az információs oldalunkat, és jelentkezz be a következő online képzésre!
TUDTAD?
Hetente díjakat, motivációs ajándékokat ajánlok fel azoknak, akik képet vagy videót posztolnak az Instagram-on, és ehhez használják a #BestsellerSikerBlog hashtag-et.
Nagyon várom az ezzel az epizóddal kapcsolatos gondolataidat!
KAPCSOLÓDÓ BEJEGYZÉSEK:
- A sikeres élet öt törvénye
- Mit tudunk (rosszul) a célkitűzésről?
- Hogyan tűzz ki célokat helyesen?
- A halogatás NEM ciki…
- Halogatásból önbizalom
INSPIRÁCIÓS IDÉZETEK




TELJES LEIRAT
A mai epizód témája egy sokak által félreértett, félremagyarázott (holott egy nagyon egyszerű) téma: az aranytojást tojó tyúkod, vagy lehetne úgy is nevezni, hogy a saját pénzjegynyomdád, ami a vevőidet és az érdeklődőidet tartalmazó adatbázist foglalja magába.
Mindannyian olyan vállalkozást működtetünk, aminek szüksége van:
- vevőkre,
- újravásárló vevőkre,
- törzsvásárló vevőkre, és
- ameddig nem jut el valaki odáig, hogy a pénzét nálad költse el, addig szükség van olyanokra is, akik csak érdeklődnek a terméked, szolgáltatásod, megoldásod iránt.
Az adatbázisod a vevőidet, illetve érdeklőidet tartalmazó listád, ami kulcsfontosságú dolog, de csak nagyon kevesen helyezik erre a hangsúlyt.
Mindenki úgy gondolja, hogy ez majd magától értetődik valamilyen szinten, vagy nincs is rá szükség, mert a lényeg, hogy: „itt és most csináljunk bevételt”.
Azonban nagyon látványos a különbség azok között, akik az itt és mostban gondolkodnak, és rövid távon akarnak eredményeket elérni, és azok között, akik hosszútávra is gondolnak előre, és azokat, akik nem vásárolnak most, megtartják, ápolják, szeretgetik, gondozzák, értéket nyújtanak nekik, és lehetséges, hogy néhány hónap, vagy akár év múlva beérik a vetés, és tudnak aratni.
Erre alkalmas a vevőidet és érdeklődőidet tartalmazó adatbázis, amiről három történetet szeretnék mesélni.
1. John Lennon sztorija
Mindannyian ismerjük John Lennont, a Beatles együttes kiváló zenészét. Neki volt egy elhíresült mondása, mely szerint “Hazamegyek, és írok magamnak egy medencét”. Sokan ismerik ezt a mondást, talán sokan el is mosolyodnak, amikor hallják, de nem gondolnak bele abba, hogy mi ennek a mondanivalója.
Ez pedig nem más, hogy John Lennon pontosan tudta azt, hogy azoknak, akiknek szolgáltat, értéket nyújt, mire van szükségük, mert tartották a kapcsolatot, visszajelzéseket kaptak tőlük, talán még egy adatbázisuk is volt az akkori idő kritériumai szerint.
Nem volt más feladata, mint hogy leüljön egy sarokba, és kitaláljon egy olyan dolgot, amire aztán nagyon sok ember vevő lesz, és örülni fognak neki a rajongók, a hallgatók, és megveszik majd a CD-t. Többszörös aranylemezeket tudtak ezáltal kiadni, mert tisztában voltak az igényekkel.
„Leülök és írok magamnak egy medencét…” – ennek a mondatnak az üzenete, hogy mivel ismerem a célközönségemet, nincsen más feladatom, hogy őket kiszolgáljam, és ebből majd egy medencét tudok saját magamnak venni.
2. Bill Clinton sikerszokása
1993 és 2001 között regnált elnökként Bill Clinton, aki már egyetemista korában beszerzett egy kapcsos füzetet, és napi szinten időt szakított arra, hogy a kapcsolataival foglalkozzon. (Talán nem is gondolnád róla, hogy milyen fegyelmezett volt, főleg az emlékezetes botrányának ismeretében – pedig nagyon is az volt.)
A fiatal Bill a húszas éveitől kezdődően fegyelmezetten és céltudatosan felírta az embereket, akikkel találkozott; feljegyzéseket készített, megjegyzéseket írt hozzájuk, és minden nap egy-másfél órát azzal foglalkozott, hogy felhívott embereket a listáról, összekötött egymással, és a végén az eredmény a történelemnek a részévé vált, hiszen amerikai elnök lett belőle. (Gondolom, nem egy vállalati vezérigazgató volt a listán, aki súlyos milliókkal tudta támogatni a kampányát.)
Amikor a 2000-es évek közepén digitalizálták ezt az adatbázist, akkor több, mint 10 ezer ember volt benne. 10 ezer olyan név, cím, elérhetőség, amikre bizton számíthatott. Elképesztő dolog belegondolni, de ez is alátámasztja, hogy a listának igenis van jelentősége és relevanciája.
3. Jeff Walker „nyugdíjstratégiája”
Az ismert marketinges vállalkozó Jeff Walker könyvében olvastam, aki egyszer egy szülői értekezleten beült a többi szülő közé (akik persze nem ismerték), és elkezdtek arról beszélni, hogy kinek milyen nyugdíjterve van.
Jeff nemes egyszerűséggel közölte, hogy neki semmilyen nyugdíjterve nincs, mert „van egy több tízezer fős listája, amiből akkor csinál pénzt, amikor csak akar.”
Nos, ha ezek a sztorik megihlettek téged, akkor látod, hogy kitartóan, tényleg lépésről lépésre, kockáról kockára építkezve, mi az az eredmény, amit el tudsz érni.
Lehet, hogy világhírű gitáros leszel, világhírű zenész, ismert politikus, vagy egyszerűen egy nagyszerű marketinges, vállalkozó, de hogyha ápolod ezeket a kapcsolatokat, tudatosan gyűjtöd a neveket, és foglalkozol is velük, akkor óriási lehetőség van benne.
***
Rossz „megoldások”
Persze mondhatod, hogy „nekem vannak kapcsolataim, Facebookon kontaktolok, különféle csoportokat indítottam, és talán más közösségi médiában is”.
Fontos, hogy mérlegeld, hogy ezek a közösségi média platformok mennyire önállóak, mennyire kontrollálod őket.
Éppen a videófelvétel napján tiltott le a Facebook egy magyar mémoldalt (a Trollfocit), aminek többszázezer felhasználója volt. Egy pillanat alatt: „huss”. Ami addig megvolt, most már nincs meg, és nem tudják, hogy mi ennek az oka.
Saját listád legyen!
Ellenben ha van egy saját adatbázisod, bárhol is tartod – lehet Excelben, kapcsos füzetben, vagy akármilyen másik helyen – akkor az a tied, és nem fogja elvenni senki sem.
Nyilvánvaló, hogy hírlevél-kiküldéshez, CRM rendszerhez és egyéb formában és egyéb célból fogod majd használni, tudsz szintén megjegyzéseket tenni hozzá, statisztikákat vezetni, ki az, aki foglalkozik vele, ki az, aki egyáltalán nem nyitott rá.
Hozz egy döntést és kezdj el listát építeni!
A te vállalkozásodban is vannak érdeklődők, ezekből lesznek vevők, azokból újravásárló vevők, és lesznek olyanok, akik olyan szinten közel maradnak, és privát ügyfeleid lesznek, hogy lekaparni sem fogod tudni.
Viszont ehhez szükséges, hogy ne csak ők tudjanak téged elérni, hanem proaktívan Te is tudjál velük kommunikálni, amikor van valamilyen megosztanivalód vagy ajánlatod a számukra.