- Három indok játszik közre abban, hogy az emberek többsége örökösen halogatja a saját könyvének megírását. Pedig a mai bejegyzésben bemutatott példák elég bizonyítékul szolgálnak, hogy aki megcsinálja, az sokkal többet nyer, mint amennyit az erőfeszítés vesz tőle igénybe.
- A mai bejegyzésben bemutatom a szerző és az író közötti különbséget, és lépésről lépésre megválaszolom a leggyakoribb kifogásokat. Használd a #BestsellerSiker vagy #BestsellerSikerBlog hashtag-et!
- Kíváncsi vagy, hogy nekem mit adott az első saját könyvem a bevételen és a profiton túl?
- Ebben a videóban kitérek azokra az ügyfeleim sikertörténeteire, és olyan könyvekre is, amelyekre nagyon-nagyon büszke vagyok.
- Nézd meg a videót, és szerezz inspirációt a saját könyved megírásához!
- Ha könnyedén és profi stratégiával szeretnéd megírni a saját könyved, akkor jelentkezz a Bestseller Siker Webinárra: https://petobence.hu/oke
Újdonság:
- Kövess a közösségi médiában!
Mostantól naponta jelentkezünk a Facebook, LinkedIn, Instagram, YouTube és Podcast felületeinken hasznos tartalmakkal (inspirációs témájú posztokkal), amelyek témája az önfejlesztés, marketing és könyvkiadás.
Kövess minket, bátran adj visszajelzést, lájkolj, kommentelj, és oszd meg a téged inspiráló tartalmakat.
- Könyvet szeretnél kiadni?
Gyere el az élő Bestseller Siker Webinárunkra, ahol megmutatjuk, hogyan tudod gyorsan, költséghatékonyan és profi stratégiával megírni és kiadni a saját könyvedet!
Látogasd meg az információs oldalunkat, és jelentkezz be a következő online képzésre!
TUDTAD?
Hetente díjakat, motivációs ajándékokat ajánlok fel azoknak, akik képet vagy videót posztolnak az Instagram-on, és ehhez használják a #BestsellerSikerBlog hashtag-et.
Nagyon várom az ezzel az epizóddal kapcsolatos gondolataidat!
KAPCSOLÓDÓ BEJEGYZÉSEK:
INSPIRÁCIÓS IDÉZETEK
TELJES LEIRAT
A mai blogvideó azokról a kifogásokról, tévhitekről, amelyek a könyvírással kapcsolatban rendszeresen felmerülnek.
Ezek azok az „indokok”, amiknek köszönhetően a könyv „mindig megszívja”. Ezt úgy értem, hogy bár sokan tudják, hogy fontos a könyvet megírni, mégis a legtöbb ember – mivel ez nem egy sürgős projekt – hátrasorolja.
A hátrasorolásban 3 félelem tényező játszik szerepet.
1.) Az emberek egy része nem hiszi el, hogy tudnak annyi értéket adni, ami másoknak hasznos lehet. Legtöbben úgy gondolják, hogy nincs annyi tudásuk, amiért sokan fizetnének, vagy amiért az emberek egyáltalán fizetnének. Pedig, ha őszintén felteszed magadnak a kérdést, hogy mennyi mindent tanultál az elmúlt 10-20 évben, akkor hamar rájössz arra, hogy az a tudás, amire ez idő alatt szert tettél, arra másnak is szüksége lehet – például a pályakezdőknek, akik még nem szembesültek több olyan helyzettel, amivel Te az elmúlt x évedben már biztosan. Csak abba gondolj bele, hogy ha nem követed el azokat a hibákat, amiket az elmúlt 10-20 évben elkövettél, mennyivel gyorsabban jutottál volna el oda, ahol most tartasz!
2.) Az emberek egy része nem szeret vagy tud írni. Ezért aztán úgy azt gondolja, hogy ez nagyon nagy energiaráfordítás; ráadásul nagyon fél attól, hogy majd leül a papírlap vagy a Word dokumentum elé, és nem fog semmi az eszébe jutni. Meg szeretnélek nyugtatni, hogy nem kell olyan szokásokat bevezetned, mint amilyen a Steven King-nek van, hogy reggel még mielőtt bármibe is kezdene, ír 20 vagy 30 oldalt a könyvébe.
Szerző leszel, és nem (feltétlenül) író! A szerző a könyvkiadás vállalkozója, aki olyan embereket gyűjt maga köré, akik ki tudják egészíteni azokat a dolgokat, amiben ő nem erős. Tehát neked a tudást, illetve a szükséges erőforrásokat kell biztosítanod, egyébként minden, ami a könyvprojekted sikeréhez hozzájárul – hibátlan lesz a tördelés, nem lesz helyesírási hiba, stb. – azt szakemberek, szakértők fogják helyetted elvégezni.
Talán ismered a következő neveket: Donald Trump, Robert Kiyosaki, illetve Arnold Schwarzenegger. Ők olyan vállalkozók, politikusok, akik mind-mind adtak ki könyvet. Ezeknek a címlapjain ők szerepelnek, hiszen az ő tudásuk van a könyvekben, azonban nem ők írták meg. Szereztek olyan újságírót, árnyékírót, szerkesztőt, projektmenedzsert, akik lebonyolították ezeket a folyamatokat, ők pedig valamilyen formában (előadásokon, interjúkon, stb.) elmondták azokat a gondolatokat, amik aztán belekerültek a könyveikbe.
3. A leggyakoribb tévhit arról szól, hogy „a könyvkiadás projektje nem térül meg”, hiszen a magyar piac jóval kisebb, mint az angol, francia vagy spanyol nyelvű. Ráadásul a Libri, Líra meg a Bookline jól lenyúlja a bevételt, ott kell hagyni a könyv árának az 50-60%-át. Tudtad, hogy a könyvek 95%-ának az eladási példányszáma az USA-ban sem éri el az 1000-t? Magyarán szólva hiába 30-szor, 50-szer nagyobb piac az angol, amerikai, mint a miénk, ugyanúgy küzdenek ott is az eladással. Talán ez az, ami segít bennünket abban, hogy egy picit másképp gondolkodjunk.
Válts paradigmát: lépj ki abból a gondolkodásmódból, hogy egyszer megírsz egy könyvet, azt egyszer eladod és ennyi! Nem erről van szó, a könyvírás mint projekt, sokkal több mindenben fog majd téged segíteni.
Hadd mutassam meg, hogy nekem mit adott az első könyvem, amikor megírtam!
A Benned is van egy könyv! 2016 januárjában jelent meg. Egyből sokkal nagyobb hitelességre tettem szert és csomó rendezvényre felkértek, hogy menjek el és adjak elő könyvírás témában. A könyvemnek köszönhetően szert tettem egy 1500 fős email listára, amivel rendszeresen tudok kommunikálni, visszajelzéseket kapok tőlük, illetve amikor van valmilyen új termék vagy ajánlat, akkor nekik tudom kiküldeni. Emellett önbizalmat kaptam ahhoz, hogy kötelezzem el magamat még nagyobb projektek mellett. Tartsak nagyobb létszámú rendezvényt, írjak újabb könyveket, ebook-okat, webinárokat vagy akár egy coaching programot. Ennek köszönhetően lett egy megtérülő üzleti modellem, valamint több, mint 50 VIP ügyfelem. Ha ez még nem lenne elég, akkor itt a végső érv: 3 millió forint feletti bevételt tudtam realizálni, amiből 1.300.000 forint tiszta profit lett.
Tudom, miről beszélek: a saját könyv a legjobb vevőszerző eszköz mint belépő termék, tehát új vevőket tud neked generálni. Hitelesség- és bizalomépítő eszköz, a legkedveltebb edukációs, illetve tanulási forma, és a legolcsóbb, ami a marketing eszközöket illeti. Ugyanis, amit befektetsz, azt vissza is hozza, hiszen eladásokat generál, egyébként pedig minimális költséggel minősíti a vevőjelölteket és készíti elő a piacot arra, hogy Te mint szakértő megjelensz ott.
Ha nincs ötleted, hogy mi mindenre használhatod a könyved, akkor hadd adjak néhány tippet!
- Az egyik Szánti Dominika, aki a közelmúltban jelentette meg az Élhetsz máskéPP című könyvét, ez egy pozitív pszichológiáról szóló könyv, amit új ügyfélszerzésre használt. Kampányt szervezett, egyből lett 200-300 új ügyfele, amikor lényegében kifogyott már a könyvekből, akkor újrarendelte. Gyakorlatilag 1 hónap alatt kijött a második kiadás is, ezúttal már 1000 példányban.
- A másik Gere Tamás, aki 2016-ban azzal keresett meg, hogy leinterjúvolt 13 kis- és nagygépes pilótát – ezek között van hobbi pilóta, hivatásos pilóta – megkérdezte tőlük, hogyan lettek azok, akik és mit adott ez nekik, milyen élményeket gyűjtöttek. Mindezt azért, mert látta, hogy van potenciál, hogy emberek (akik még soha nem repültek) érdeklődnek ez iránt a téma iránt. Szakértő nem volt ebben, ezért úgy gondolta, hogy hitelesebb az, ha nem a saját útját írja le, hanem elmegy másokhoz, leinterjúvoltatja őket, én megszerkesztettem és elkészült z interjúkönyv. 1500 példányban jelent meg, ráadásul olyan szakmai hírnévre tett szert Tomi ennek köszönhetően, hogy hivatásos pilóták tartják vele a kapcsolatot, és keresik meg, ha kérdésük van.
- A harmadik példa pedig Kondor Bencének a könyve, amit két társszerzőjével együtt írt meg a transzfairárazásról. Bence vállalkozásáról annyit érdemes tudni, hogy neki elsősorban multinacionális vállalatok az ügyfelei (B2B). Neki nem annyira az a fontos, hogy sok ügyfele legyen, nagy merítésben, hanem inkább az, hogy azok szemében, akikkel leül egy asztalhoz, megszerezze azt a bizalmat, hogy ért ehhez a témához. Főként a továbbajánlásoknál, az üzleti partnertalálkozóknál szokta használni a saját könyvét, megajándékozza vele a potenciális ügyfeleket.
Amint láthatod, mind a három könyvszerzőnek más-más stratégiája volt, máshogyan írta meg a könyvét és másra használta a marketingjében.
A jól megírt könyv, ami valóban egy fontos követelmény, az a sikernek csupán a 10%-a.
Ahhoz, hogy hozza az eredményt, amit egyébként vársz tőle, szükséged van egy könyvmarketing stratégiára. Ennek van egy baloldala, meg egy jobboldala.
A könyvmarketing baloldalán a célod az, hogy kitaláld, hogyan tudod értékesíteni a könyvedet minél nagyobb példányszámban. A könyvmarketing jobboldalán pedig az a feladat, hogy aki megvette és elolvasta a könyvedet, az újabb és újabb termékedet / szolgáltatásodat vásárolja meg.
A két oldalnak muszáj harmóniában lennie, tehát fontos azt is látnod, hogy a példányszám nem minden. Nem csak az a fontos, hogy 2000-5000-10000 példányban elkeljen a könyved, hanem az is lehet egy stratégia, hogy bár csak 100-200 új ügyfeled van, viszont őket a jobboldalon egy tudatos stratégiával utánköveted, konzultációkat, tanácsadásokat, coaching programokat ajánlasz az ő figyelmükbe, és ezáltal értékesítesz nekik sokkal magasabb áron.
Mindenki a baloldalra fókuszál, legalábbis az esetek nagy többségében mindenki azt nézi, hogy el tud-e adni 500-1000 vagy 2000 példányt. Azonban, a bemutatott esetekből is láthatod, hogy van olyan, amikor egyetlen egy új könyvnek vagy olvasónak a potenciális értéke sokkal több lehet, mint 1000 könyvvásárló. Ha ő megveszi a könyvedet vagy akárcsak ajándékba adod, lehet, hogy utána újabb és újabb megrendeléseket fog tőled kérni.
De, ha már itt tartunk, és a magyar piacon 500-nál nagyobb példányszám nem is várható el, akkor hadd mutassak be három olyat:
- Farkas Vikinek a Meleg reggeli minden napra,
- Kokavecz Katának az Autoimmun sorsfordító program,
- Várhegyi Tamásnak az Első milliód az interneten című könyvét, ami egyenként, külön-külön legalább ezer példányban elkelt, de információim szerint Katának legalább 3000, Tamásnak pedig 5000 példányban fogyott a könyve.
Úgyhogy nem igaz az, hogy Magyarországon nem lehet nagy példányszámban könyvet eladni.
A következő blogvideóban arról fogok beszélni, hogy hogyan térülhet meg azonnal a könyved? Azaz, mit tegyél azért, hogy a lehető legkisebb kockázatot kelljen vállalnod.
Ha könnyedén és profi stratégiával szeretnéd megírni a saját könyved, akkor jelentkezz a Bestseller Siker Webinárra: https://petobence.hu/oke