Évek óta a nyári hónapokban újra és újra előkerül a kérdés, hogy van-e uborkaszezon? Van-e egyáltalán értelme ennek a fogalomnak?
A kérdés megválaszolását egy picit messzebbről kezdeném.
Azt gondolom, hogy hosszú távon az ember egészsége szempontjából az volna optimális (és fenntartható), a természettel harmóniában működnénk. Ez persze óriási önfegyelmet igényel.
Hozzá vagyunk szokva ugyanis, hogy mindig azt csináljuk, amihez éppen kedvünk van. Addig maradunk fent, és nézünk filmet vagy Youtube-videókat, amíg kedvünk tartja, amivel nincsen semmi baj… most még, rövidtávon… Azt esszük, amit éppen kívánunk, nem pedig aminek a szezonja van, stb. (És ezt egyébként önkritikusan fogalmazom meg, mert hogy nem vagyok éppenséggel etalon magam sem.)
Mivel nem vagyunk gépek, az emberi teljesítménynek is van egy szükségszerű hullámzása. De tényleg nem vagyunk gépek?
Azt gondolom, hogy pont ez a baj, hogy egyre inkább úgy működünk, és ennek eredménye, hogy egyre kevésbé értelmezhető a szó: „uborkaszezon”. Egyre kevésbé jelentenek a természet ciklusai viszonyítási pontot; helyette benne élünk a virtuális világban, ahol minden relatív. És ez azért veszélyes, mert hosszútávon bizony a természeti törvények vannak hatással az életünkre.
Uborkaszezon? Nálam nem nagyon van, éspedig azért sem, mert Neked most nyáron egy picit több időd nyílik a marketingedre, az ön- és a termékfejlesztésedre jobban figyelni, hogy majd ezáltal szeptemberben még nagyobb fokozatba kapcsolj.
Én mindenesetre itt leszek, és szeretnék neked segíteni:
- Akik a marketingjüket akarják fejleszteni… azoknak 19 fővel elindult a Bizalomépítő Mesterkurzus, amely vállalkozóknak, vállalkozni akaróknak segít abban, hogy a bizalomépítéshez szükséges edukációs anyagaikat (ebook, videótréning, blogbejegyzések) 30 nap alatt el tudják készíteni.
- Akik inspiráció, vagy önfejlesztési tippekre vágynak… azoknak most már megrendelhető a Követőből véleményvezér könyv.
- Illetve a „Reggeli Frissítő” sorozatot idén is folytatom, éppen pénteken indítottam újra, úgyhogy bátran kapcsolódj be a Youtube-csatornára feliratkozás által.