Szeretettel üdvözöllek!
A közelmúltban Pongor-Juhász Attila Marketing Akadémiáján vettem részt, ahol a vendégelőadó egy amerikai milliárdos vállalkozó, Jason Friedman volt.
Az egyik betételőadást a munkatársi elégedettségről tartotta, és ebben kiemelte, hogy ahhoz, hogy szívesen csatlakozzanak hozzád az emberek fontos, hogy legyen egy:
- meghatározott és leírt küldetésed,
- kristálytiszta víziód, és
- alapértékek, amelyek segítenek abban, hogy a hétköznapi döntéseket átgondoltan – az értékrendünkbe illeszkedően – hozzuk meg.
Nem kétséges, hogy ezt a három lépést vállalkozóként kötelező megtennünk, hogyha hosszútávon fenntartható és eredményes vállalatot akarunk építeni; ugyanakkor ezek az eszközök legalább ennyire irányadóak a személyes / magánéletünk megtervezése során is.
Az 1960-as években a Yale Egyetemen megkérdezték a végzősöket, hogy ki rendelkezik konkrét, akciótervvel is alátámasztott célokkal és vízióval. Mindösszesen 3% volt, aki a felmérés során ezt jelezte vissza. Talán nem meglepő, hogy amikor mintegy 30 évvel később újra megkérdezték a korábbi kutatásban résztvevőket, az a 3% nagyobb vagyonnal rendelkezett, mint a másik 97% összesen.
És ne csak azért legyél tisztában az iránnyal, és lásd minél világosabban a küldetésed, a víziódat és az értékeket, mert 30 év múlva gazdagabb leszel… ha ezt folyamatosan kommunikálod, transzparenssé válsz, és a külvilágnak is könnyebb lesz hozzád csatlakoznia, vagy tőled elfordulni – kinek-kinek a preferenciái szerint.
Dolgozz rajta bátran! 🙂