Az ingyenes anyagaidban nem kell fizetős tartalmakat megosztanod. Nem is értékelnék az érdeklődők annyira, és sokszor ezzel tényleg csak alávágsz az üzleti modellednek. Szóljon inkább a termékeddel / szolgáltatásoddal kapcsolatos szemléletről, gondolkodásmódról, a Te értékrendedről, és „Miért”-jeidről. Ne felejtsd, az emberek nem azt veszik meg, amit csinálsz, hanem amiért csinálod.
Mindazonáltal a legjobb eszköz, hogyha megkérdezed őket, hogy miről szóljanak a tartalmaid. Küldj ki bátran egy kérdést, ami így hangzik: „Ha lenne lehetőséged velem, mint szakértőtől egy konzultációra, ennek során mit kérdeznél meg?”
Ha viszont már most gőzerővel belevágnál a tartalomkészítésbe, akkor adok néhány ötletet, hogy konkrétan miről is szóljanak a hasznos anyagaid:
I.) Rólad és veled kapcsolatos dolgokról
1. Mit imádsz csinálni? Miért is csinálod igazából?
2. Mit imádsz tanulni? Mi volt az új felismerésed, amely az elmúlt 1-2 hét vagy hónap során ért?
3. Kiknek szeretnél segíteni? Kiknek szeretnél tanítani?
4. Milyen témáról tanítanál szívesen másoknak?
II.) A tudásoddal kapcsolatos dolgokról
1. Melyek azok a témák, amikről az összes szakértő beszél a Te témakörödben?
– Mi az, amivel egyetértesz ezek közül?
– Mi az, amit másképpen látsz?
– Mi az, amit egyáltalán nem tartasz fontosnak a sikerek szempontjából?
2. Mik azok a legfontosabb leckék, amit megtanultál ezzel a témával összefüggésben?
– Melyek voltak a legcikisebb szituációk eddig a pályád során?
– Mik voltak, amiket mások kárán tanultál meg?
– Mik azok, amiket újra és újra elkövetsz, és vered a fejed a falba?
3. Melyek azok a leggyakrabban feltett kérdések, amiket ebben a témakörben a vevők rendszeresen feltesznek?
4. Mik azok az információk, amikre a vevőknek ebben a témakörben valójában szükségük lenne? (Gyakran azonban mégcsak nem is gondolnak rá!)
III.) A célközönségeddel kapcsolatos dolgokról
1. Mik lehetnek a kapcsolódási pontok közted és a célközönség között?
– Melyek a közös múltbeli tapasztalataitok?
– Mik jelenthetik most a közös nevezőt?
– Mi lehet az a tudás, amivel előttük jársz?
2. Mik a vágyaik / álmaik / félelmeik?
– Miről álmodnak?
– Mitől tartanak? / Mitől nem tudnak éjszaka aludni?
– Mire van szükségük? (Szerinted és szerintük)
– Miért lennének hajlandóak bármi pénzt megadni?
A legfontosabb az, hogy kezdj bele! Már korábban is volt szó róla, hogy: „a kész jobb, mint a tökéletes!” Tedd (legalább) heti rutinná a folyamatos tartalomgyártást, és meglesz a gyümölcse, hamarosan be fog érni a munkád!