- A mai bejegyzésben bemutatom, hogy a szakértői könyvnek mi a 7 közvetett és 1 közvetlen előnye. Ezeket az előnyöket egyaránt ki tudod aknázni belőle, ám a konkrét célokat célszerű még a megírást megelőzően kitűznöd.
- Kérlek, hogyha hasznosnak tartod a blogbejegyzést, akkor oszd meg a közösségi média oldaladon. Használd a #BestsellerSiker vagy #BestsellerSikerBlog hashtag-et!
- A könyved egy marketingeszköz és egyúttal egy bevételszerző eszköz is, hiszen passzív jövedelmet tudsz általa generálni.
- Nézd meg a videót, és szerezz inspirációt a saját könyved megírásához!
- Ha könnyedén és profi stratégiával szeretnéd megírni a saját könyved, akkor jelentkezz a Bestseller Siker Webinárra: https://petobence.hu/oke
Újdonság:
- Kövess a közösségi médiában!
Mostantól naponta jelentkezünk a Facebook, LinkedIn, Instagram, YouTube és Podcast felületeinken hasznos tartalmakkal (inspirációs témájú posztokkal), amelyek témája az önfejlesztés, marketing és könyvkiadás.
Kövess minket, bátran adj visszajelzést, lájkolj, kommentelj, és oszd meg a téged inspiráló tartalmakat.
- Könyvet szeretnél kiadni?
Gyere el az élő Bestseller Siker Webinárunkra, ahol megmutatjuk, hogyan tudod gyorsan, költséghatékonyan és profi stratégiával megírni és kiadni a saját könyvedet!
Látogasd meg az információs oldalunkat, és jelentkezz be a következő online képzésre!
TUDTAD?
Hetente díjakat, motivációs ajándékokat ajánlok fel azoknak, akik képet vagy videót posztolnak az Instagram-on, és ehhez használják a #BestsellerSikerBlog hashtag-et.
Nagyon várom az ezzel az epizóddal kapcsolatos gondolataidat!
KAPCSOLÓDÓ BEJEGYZÉSEK:
INSPIRÁCIÓS IDÉZETEK
TELJES LEIRAT
Ebben a blogvideóban a könyvkiadásról lesz szó; olyan tippeket és információkat szeretnék megosztani, amely majd a kiadási szakaszban nagyon hasznos lehet számodra.
Az előző videóban volt szó arról, hogy a jól megírt könyv csupán a 10%-a a sikernek. 90% az, hogy a könyvmarketingre fókuszálsz:
- a baloldalon: minél nagyobb példányszámban értékesítsd a könyvet,
- a jobboldalon: hogy maximalizáld a könyved mögött felépülő infótermékeken és coaching és egyéb programokon lévő profitodat. Hadd mutassak egy rendkívül jó példát arra, hogy miről is beszélek!
Jay Conrad Levinson a Guerilla Marketing szerzője, – sajnos már nincs köztünk – a könyve egy nemzetközi bestseller, amit 30-40 nyelvre is lefordítottak, Magyarországon is megjelent az 1990-es években.
A könyvének a bevételi struktúrája a következőképpen nézett ki: az elsődleges profit, azaz a könyvértékesítésből származó profit nagyságrendileg 3800 dollár (akkori áron 10 millió forintnak megfelelő összeg) volt. Alacsony értéken adta el, és nyilván nagyon sok embernek tudott értékesíteni. Azonban a könyvének a hátán el tudott adni infótermékeket, online programokat, mastermind-okat, konzultációkat, coaching programokat. Azon realizált profit az 10 millió dollárnak megfelelő összeget hozott neki évente. Az egyik oldalon tehát: 10 millió forint, a másik oldalon meg 10 millió dollár, az 1 a 300-hoz.
A szakértői könyv előnyei
Gondold végig, hogy a szakértői könyvnek mint marketingeszköznek azon túl, hogy bevételt termel, mennyi más előnye is van.7 közvetett és 1 közvetlenelőny fogalmazható meg.
1. A hitelesség – ha van könyved, akkor sokkal jobban megbíznak benned, sokkal inkább vagy valaki, mintha ezt nem teszed meg, és nincsen saját szerzőségben kiadott könyved.
2. A büszkeség – ez egy érzelmi szempont, de sokak számára ez is egy óriási hozzáadott érték egy könyvprogram esetén.
3. A gondolat letisztázása – a felhalmozott tudást, ha szeretnéd egy picit rendszerezni, akkor a könyvírás folyamata rendkívül nagy lehetőséget ad erre. Nagyon sok szerző azzal kapcsolatban jelzett vissza nekem, hogy ez volt az előny, amit a leginkább ki tudott benne aknázni. Onnantól sokkal egyszerűbbé, világosabbá, célratörőbbé vált a kommunikációja az ügyfelekkel való beszélgetés során sokkal jobban tudott érvelni.
4. A vevőedukáció – ha egy könyvet írsz, akkor az aktív idődet fel tudod szabadítani attól, hogy rendszeresen alapvető kérdésekkel teli email-ekre kelljen válaszolnod, vagy attól, hogy konzultációkat tartsál, ahol szintén csak alapösszefüggésekre kérdeznek rá; helyette megveszik a könyved, amit onnantól bármikor el tudnak olvasni.
5. A vevőszerzés – azaz a könyved egy kiváló belépőtermék, hiszen alacsony ára van 3-4000 forint, az értéke sokkal magasabb, nem egy kockázat megvásárolni. Ahogyan láthattuk Jay Conrad Levinson esetében is – további termékeket szolgáltatásokat fogsz tudni a folyamatba beépíteni, aminek a könyv a belépőterméke.
6. A partnerszerzés – gondolj arra, hogy a hitelességednek köszönhetően mennyivel könnyebb lesz új iparági szakértőket, partnereket szerezni, neked becserkészni vagy lehetséges, hogy ők fognak kezdeményezni feléd, mert a könyved láttán tudni fogják, hogy Te is szakértője vagy a területnek.
7. Egyedi ajándék – a könyvedet ajándékként is beépítheted egy olyan magasabb értékű szolgáltatás mellé, mint egy konzultáció, egy rendezvény, egy szakmai esemény, egy coaching program, ami még vonzóbbá teszi azt az ajánlatot, amit összeállítasz.
A szakértői könyved tehát 7 közvetett előnyt biztosít számodra, amely ha marketing eszközként nézel rá, akkor mindegyiket tudja szolgálni.
Azonban van egy olyan plusz egy közvetlen előnye is, amit nem is gondolnál. Ha egy névjegykártyára, egy katalógusra vagy reklámanyagra nézel, akkor bízol abban, hogy általa valaki vásárolni fog tőled. Ám a könyved egy olyan marketingeszköz, amely ki is termeli azokat a költségeket, hiszen passzív jövedelmet tudsz általa generálni. Sokan ezt tévesztik össze, hogy a könyvüket mindenáron bevételszerző összegként nézik, ahelyett hogy lehetőségként tekintenek rá, hogy ez a legjobb és legolcsóbb marketing eszköz.
Sőt, ha nagy példányszámban értékesítjük, akkor lehetséges, hogy még profitot is fognak hozni. Ehhez viszont szükséges látni, hogy egy jól végiggondolt könyvmarketing stratégiával kell rendelkeznie mind az értékesítési, mind a profitmaximalizáló oldalon.
Amikor kiadásról beszélünk, sokakban felmerül a kérdés, hogy magán- vagy hagyományos kiadó által adjam ki a könyvemet. Nyilván mindkettőnek vannak pro és kontra szempontjai, azonban mégis csak azt mondom, hogyha vállalkozóként szeretnéd a marketingedbe beépíteni a könyvedet, egyértelműen a magánkiadás mellett szól a sokkal több érv.
Miért a magánkiadás?
Négy olyan szempontot fogok eléd tárni, ami miatt nem érdemes a hagyományos könyvkiadónak bizalmat szavaznod.
Ha hagyományos kiadásban adod ki a könyvedet:
1. Nem tudod azt, hogy kik vásárolták meg, nem tudod utánkövetni. Fogalmad sincs arról, hogy ki az a vevőd, akinek aztán újabb és újabb termékeket és szolgáltatásokat tudsz a figyelmébe ajánlani.
2. Korlátozottan tudod a marketingedben alkalmazni; az is lehetséges, hogy a kiadó korlátozza azt, hogy ezt a tudást más termékekbe, más formába öntsd és máshogyan tanítsd.
3. Nem a Te kezedben van a kontroll; nem Te határozod meg, hogy mennyit fektetsz bele, hol jelenik meg, hogy mennyi reklámköltséget szánsz rá.
4. Lehetséges, hogy hónapokat kell várni a kiadásra.
Szóval ahhoz, hogy nekikezdjünk a könyvmarketing megtervezésének:
1. Szükséges látnod: hogyan maximalizálod a könyvedben rejlő profitot – mi a hosszabb távú cél, mit szeretnél ráépíteni, milyen rendezvényt, infoterméket, tagsági díjas rendszert, coaching programot? Ezt érdemes végiggondolnod 1-3 éves távlatában.
2. Meghatározzuk: hogyan legyen a könyvedből bestseller! Azaz mik azok a csalianyagok, tartalmak és tréningek, hírlevelek vagy éppen melyek azok a közösségi platformok, ahol a követező időszakban egészen addig, ameddig a könyved megjelenik, kommunikációt fogsz folytatni és az emberek figyelmét igyekszel felhívni arra, hogy itt lesz valami.
Hogyha a könyvedből bestsellert szeretnél varázsolni, szükséged lesz egy listaépítési, egy tartalomfejlesztési, illetve egy bizalomépítési stratégiára. Ugyanis ne felejtsd el, hogy ahhoz, hogy megvásárolják a könyved, ismertté kell válnod, növelned kell a célközönséged problématudatát, illetve meg kell szerezned a benned való bizalmát.
A következő videóban arról lesz szó, hogy a könyvírás 90 nap alatt kivitelezhető; ehhez pedig bemutatom azt az ütemtervet, ami alapján egy negyedév alatt meg tudsz írni a saját könyved.
Ha könnyedén és profi stratégiával szeretnéd megírni a saját könyved, akkor jelentkezz a Bestseller Siker Webinárra: https://petobence.hu/oke