A könyvmarketingben lévő potenciált egy nagynevű néhai marketinges, Jay Conrad Levinson példája támasztja alá. A szakértői könyvedben ugyanis nem elsődlegesen, hanem sokkal inkább másodlagosan, harmadlagosan, negyedlegesen van óriási lehetőség.
Jay Conrad Levinson műve „A gerillamarketing”, a kilencvenes években egy nagyon közismert bestseller könyvként Magyarországra is berobbant. Ha Magyarországra berobbant, akkor gondolhatod, hogy nagyságrendileg 30-50 nyelvre bizonyosan lefordították. Egy óriási nemzetközi bestsellerről van szó, azonban az az érdekes, hogy éves szinten a közvetlen könyvértékesítésből származó profit nem haladta meg a 10 millió forintot, azaz 3800 dollárt.
Lehet, hogy azt mondod, ha ez egy kisvállalkozásnak az éves profitja, akkor azt el lehet fogadni. De Levinson egy világhírű, többszörös New York Times bestseller szerző volt, rengeteg felkéréssel. A könyvből származó bevétel csupán egy eszközt jelentett ahhoz, hogy mindezt magasabb szinten, a könyvmarketing jobboldalán profittá tudja fejleszteni. Mert azok a tananyagok, online kurzusok, mastermind programok, coaching, konzultáció, meghívások élő rendezvényekre, abban segítették, hogy éves szinten a profitja a 10 millió dollárt (!!!) meghaladta, úgy, hogy a könyv csupán ennek a töredékét biztosította. Azt a profitot azokon tudta realizálni, akik már korábban megvásárolták a könyvét.
Ezt azért fontos megjegyezni, mert sokszor bennünk van, hogy „aki egyszer vásárol, az jó, már egyszer vásárolt, megyünk tovább, és majd vásárol más is tőlünk, vagy szerezzünk újat”. Aki egyszer vásárolt tőlünk, őt tudjuk a leginkább mobilizálni, őt tudjuk a leginkább rávenni arra, hogy újravásároljon, mert kialakult már a bizalom és a problématudat.
Azonban belegondolva abba, hogy mennyi könyvet olvasunk, vásárolunk – és aztán vagy elolvassuk, vagy nem – az a tapasztalatom, hogy bizonyos dolgokat hiába olvasok el egyszer, kétszer, háromszor, ötször, sokkal többet ad, ha azt más formában, más platformon, egy speciális környezetben, akár egy mastermind programon (újra)hallom.