Szeretettel üdvözöllek!
A következő blogvideók során több általatok feltett kérdésre fogok válaszolni.
Elsőként Gulácsi Gábor kérdésére válaszolok, akitől azt a kérdést kaptam, hogy: ”Mennyire lehetne elérni egy kiadótól, hogy az én könyvemet kiadja? Érdemes akár egy saját kiadót választani, és azzal betörni a piacra?”
Nagyon jó a kérdés, a választ azonban máshonnan kezdeném. Alapvetően nem javaslom a kiadó általi kiadást, bár kétségtelen, hogy vannak előnyei, hiszen a terjesztési hálózata által viszonylag gyorsan, elég sokakhoz el tudsz jutni. Nekem viszont nem ez az egyetlen szempont…
Ha hosszútávban gondolkodunk (főként vállalkozóként), akkor viszont sokkal jobban működik a magánkiadás egy megtervezett marketing stratégia alapján.
A kiadók XIX-XX. századi gondolkodásúak, már ami a marketinget illeti; van egy hálózatuk, beteszik a frissen megjelent könyvet, és akinek szüksége van rá, az talán rátalál és megveszi. De semmilyen proaktív kampányt nem tesznek mellé (legfeljebb egy könyvbemutatót segítenek megszervezni).
Neked viszont a legelső feladatod, hogy felismertesd a szükségletet, és problématudatot ébressz a célközönségedben. Az nem megy másként, mint proaktívan.
A magánkiadás mellett további érvek is szólnak, hiszen ez esetben nálad van a kontroll; mindent kézben tarthatsz, rendelkezhetsz a bevételekkel (nem csak 7-8% jut el a számládra eladott könyvenként); de még ennél is fontosabb, hogyha saját csatornán értékesítesz, akkor tudni fogod, hogy ki vásárolt tőled, és így lesz módod arra, hogy megkérdezd a tapasztalatairól, illetve újraértékesíts számukra.
Röviden tehát: sokkal inkább a magánkiadást ajánlom számodra. Ne csak abban bízz, hogy megírod a szöveget, aztán majd valaki ellátja helyetted a piszkos munkát. Ha eldöntötted, hogy csinálod, akkor csináld jól! J
Kérdezzetek bátran továbbra is!