A mai blogvideóban abban szeretnélek segíteni, hogy egy átfogó képet kapj, hogyan érdemes gondolkodnod a tartalomgyártásról.
Nyilvánvaló, hogy a különböző műfajoknak vannak sajátosságaik, de az alábbi vázlat egyfajta közös nevezőként szolgál, amelyből mindig ki tudsz indulni.
1. Rapid szakértői bemutatkozás. Ha belekezdesz az anyagodba (főként, hogyha videóról vagy podcastról beszélünk), célszerű lehet bemutatkoznod, még akkor is, hogyha már ismer téged a közönség.
2. Kezdésnél mindig adj magadnak lendületet! Ne is kezdj úgy bele videóba, hogy nem érzed, hogy pörögsz! (Nyilván ez mindenkinél mást jelenthet.)
3. Hozz létre kapcsolatot! Az üdvözlést követően az első teendőd, hogy megteremted az érzelmi kapcsolatot a célközönségeddel: „Voltál-e már olyan helyzetben…?” „Érezted-e már azt…?”
4. Ha megvan a közös alap, valamint az érzelmi bevonódás, kezdj el egy történetet mesélni. A történetek adnak el valójában, hiszen az embert döntő részben az érzései, valamint az érzelmek irányítják. Ha elkezdesz mesélni egy történetet, ezáltal be tudod vonni a tudatalatti elmét, így könnyebb lesz meggyőznöd a célközönségedet az értékesítés során.
5. A kontextus megteremtése. Már a saját történeted is segítséget nyújt benne, de a következő lépés legyen az, hogy elhelyezed térben és időben az adott témádat.
6. Ígéret. Mielőtt belevágsz a tanításba, érdemes azt is röviden kifejtened, hogy mi a célod, milyen jellegű tudásról van szó, és mit fognak belőle megtanulni a vevőid.
7. A megoldás bemutatása. A tudásátadást megelőzően még érdemesfelvázolnod a nagy képet. Legyen világos és átlátható az általad megtanított rendszer, mert ez elengedhetetlen feltétele annak, hogy megértsék az összefüggéseket a vevőid. Ezt követően az a feladatod, hogy a részletekbe beavasd őket.
8. A tanító rész. Legjobb trükkök, leggyakoribb hibák. A nagy kép felvázolása után már sokkal bátrabban elmerülhetsz a részletekben, mert a követőid könnyebben el tudják helyezni az információkat térben és időben.
9. Az első lépés. Bármit is tanítasz, az igazi értékmérő az, hogy az elmélet után mennyit tud az elhangzottakból hasznosítani.
10. Zárás crescendo-val. A végén vidd fel a hangsúlyt, adj lendületet a mondandódnak, ezáltal hitet és energiát adsz át a vevőid számára. Ezzel azt is megalapozod, hogy ne essen nehezükre megnyomni a gombot, vagy továbbkattintani…
Bármilyen tartalmat is fejlesztesz, ez a 10 pont közös minimumként az elinduláshoz segítséget fog nyújtani.
*** TÖBBET SZERETNÉL MEGTUDNI? ***
A tartalomfejlesztésről további információkat tudhatsz meg a 2020 nyarán megjelenő „A tökéletes tartalomfejlesztés” c. könyvből, amit az alábbi linken tudsz megrendelni: