Ezen a héten ünnepi ajándékképpen egy rendkívül értékes bónuszvideót osztok meg, amelyben a szakkönyvednek, mint marketingeszközödnek a stratégiájáról szeretnék számodra hasznos információt nyújtani.
Az ún. termékpiramisról bizonyára sok marketinges tanítást hallhattál, ezért engedd meg, hogy a szakkönyvírás és a könyvmarketing kontextusában hozzátegyek egy-két adalékot.
A termékpiramis lényege, hogy a különféle mértékben felkészült, illetve elkötelezett ügyfelek részére, felkészültségüknek és elkötelezettségüknek függvényében, különféle módokon tudunk termékeket vagy szolgáltatásokat nyújtani.
Ha vállalkozó vagy, akkor ebben a pillanatban is – valószínűsíthetően – van legalább egy főszolgáltatásod. Alighanem ez a magas termékkategóriába tartozik. Mi ezzel a probléma? Alapvetően az, hogy a magas árkategóriájú terméket/szolgáltatást csak azok fogják igénybe venni, akik megfelelő módon felkészültek a vásárlásra, kellően elkötelezettek az irányodban, és persze megbíznak benned. Ez viszont anélkül, hogy nem készítetted fel őket, nem adtál át információkat, nem várható el senkitől.
Ennek érdekében javaslom, hogy mindenképpen építs ki egy 4 vagy 5 lépcsős termékpiramist, ennek az alacsony árkategóriás terméke lehet a szakkönyv. Azt gondolom, nem kell külön hangsúlyoznom annak a jelentőségét, hogy mennyire fontos, amikor valaki első vevővé válik. Ekkor adja oda és bízza rád először a pénzét!
Az egyik legfőbb feladatod, hogy ennek – azaz az első vevővé válásnak – az időpontját minél gyorsabban elérd, hogy amikor valaki elkezd veled megismerkedni, rögtön egy vásárlás melletti impulzusszerű döntést tudjon meghozni, és ne halogassa ennek pillanatát, mert annak megvan a veszélye, hogy sohasem jön el.
Köszönöm a figyelmedet!