Számomra rendkívül zavaró, amikor egy szakértő azzal akar figyelmet szerezni, hogy egy gombnyomás, vagy egy mindenki által megtehető átlagos cselekedet jelentette számára a sikert. Még az egyik legismertebb marketingguru könyvében is az szerepel, hogy remegve megnyomja a gombot, és néhány másodperc múlva elkezdenek ömleni a megrendelések.
Mintha neked is csak az lenne a feladatod, hogy megnyomj egy gombot; csak valószínűleg a Te laptopod selejt, mert olyan gomb nincs. (Persze, értem én, hogy ez egy jól működő storytelling technika, de érdemes a dolgok mögé nézni; ez csupán egy szimbolikus pillanat.)
Az igazság az, hogy a bestsellerré válás és a profitmaximalizálás (itt megjegyezném, hogy egyben minden siker!!!) nem egy esemény, hanem egy folyamat.
Ha azt gondolod, hogy egy eseménynek köszönhetően bestseller szerző leszel, akkor felejtsd el az egészet. Ez kőkemény munka lesz, heteken, hónapokon, de akár éveken át.
Ha készen állsz rá, akkor vágjunk is bele!