Lehet, hogy nagyszerű értékesítő vagy, és az is, hogy szeretsz is másokkal találkozni, beszélgetni, eladni, de alighanem egyetértesz azzal, hogy a marketingedhez szükséged van automatizációra.
Őrült jó dolog, amikor reggel felkelés után ránézel a telefonodra, és látod, hogy éjszaka is jött jó néhány termékrendelés. Vagy amikor egész nap azzal foglalkozol, amit imádsz csinálni, ránézel az e-mailjeidre, és látod, hogy érkezett 6-8 újabb vásárlás.
Ahhoz, hogy ezt Te is átéld, szükséged lesz arra, amit Brendon Burchard úgy hív: O-V-O.
Optin – Value – Offer.
Minden automatizált marketingrendszernek ez a váza.
1. Optin – azaz felíratás.
Ez a magyar piacon csupán a név és e-mail cím megadását jelenti, de valójában, ha bármit vásárolsz, az is ugyanígy jelenthet egyfajta felíratást.
Amikor egy weboldalt hozol létre, akkor, aki oda megérkezik az a folyamat szempontjából a feliratkozó. (Technikailag nyilván az, aki meg is adja az adatait, de itt most nem ez a szempont.)
2. Value – azaz értékadás. A folyamat egyik elengedhetetlen eleme az, hogy folyamatosan értéket adj. Tántoríthatatlan segítőkészség, emlékszel? Ne fogd vissza magad!
A weboldalas példánál maradva: értékadásnak minősül az, hogyha rendszeresen frissíted az oldaladat, például új blogbejegyzésekkel, vagy hogyha értékes megosztásaid vannak.
3. Offer – azaz ajánlattétel. Nem csak a konkrét vásárlásban, illetve eladásban érdemes gondolkodni. Az „offer” bizonyos esetekben lehet egy átkattintás, egy megjegyzésre való felhívás, stb. De egy weboldal tekintetében lehet ajánlat a feliratkozás is, azaz, hogy a látogatód értesítést kér a később megjelenő tartalmaidról.
O-V-O.
Ez, amiben érdemes gondolkodnod, bármit is csinálj: weboldalt, könyvet, rendezvényt, konzultációt, találkozót az ügyfeleiddel, stb.