A címlistád építése az egyik legfontosabb online marketing tevékenységed. Igenis feladatod, hogy listát, adatbázist építs.
Persze most kérdezheted, hogy: „Ennek mindenképpen e-mail címekből kell állnia, nem lehetne inkább a közösségi médián keresztül?”
Azok, akik ezt a kérdést megfogalmazzák, általában jó néhány tévhittel vagy féligazsággal találták már magukat szembe az e-mail marketinggel kapcsolatban.
1. Biztosan hallottad már, hogy „állítólag nem működik”.
Az igazság az, hogy – ahogy az Brendon Burchard egyik marketinges beszámolójában elhangzott – az Egyesült Államokban, ahol talán még a Magyarországon használtnál is több szoftver és üzenetküldési forma van jelen, az online vásárlások 62%-a e-mailből ered. Nem lehet azt mondani, hogy visszamaradottabbak lennének, mint mi, vagy náluk nem lenne információs zaj.
2. Az sem igaz, hogy az emberek unják már a hírleveleket.
Az igaz, hogy az unalmas hírleveleket, vagy ami kifejezetten promóció, inkább törlik. De az értékes és releváns tartalmak miatt még soha nem panaszkodott senki.
3. „Az emberek ma már nem olvasnak e-mailt, helyette a közösségi médiában lehet őket elérni.”
Sokak szerint a Messengerből, a Facebookról többen kattintanak. Még ha ez mennyiségileg igaz is lenne (egyébként nem az!), érdemes tudnod, hogy ezekre a közösségi média csatornákra más motivációval, más tudatállapotban mennek fel az emberek, más célból vannak ott.
Szóval, ne dőlj be azoknak, akik úgy akarnak rád sózni egy közösségi média stratégiát, hogy közben lebeszélnek a legfontosabb online marketinges eszközről, ami létezik.