- Készítsd el a könyvedet 90 nap alatt! Ez egy belátható időtartam, egy olyan projekthossz, amit ha már most kitűzöl magad elé, akkor elkezd inspirálni, de nem helyez olyan nyomás alá, hogy megbénulj tőle.
- Ebben a bejegyzésben bemutatom, hogy melyik három lépésből áll a könyv elkészítésének folyamata; mihez van ehhez szükséged, és mi lesz a jutalmad, hogyha végigcsinálod a projektet.
- Kérlek, hogyha hasznosnak tartod a blogbejegyzést, akkor oszd meg a közösségi média oldaladon. Használd a #BestsellerSiker vagy #BestsellerSikerBlog hashtag-et!
- Nézd meg a videót, és szerezz inspirációt a saját könyved megírásához!
- Ha könnyedén és profi stratégiával szeretnéd megírni a saját könyved, akkor jelentkezz a Bestseller Siker Webinárra: https://petobence.hu/oke
Újdonság:
- Kövess a közösségi médiában!
Mostantól naponta jelentkezünk a Facebook, LinkedIn, Instagram, YouTube és Podcast felületeinken hasznos tartalmakkal (inspirációs témájú posztokkal), amelyek témája az önfejlesztés, marketing és könyvkiadás.
Kövess minket, bátran adj visszajelzést, lájkolj, kommentelj, és oszd meg a téged inspiráló tartalmakat.
- Könyvet szeretnél kiadni?
Gyere el az élő Bestseller Siker Webinárunkra, ahol megmutatjuk, hogyan tudod gyorsan, költséghatékonyan és profi stratégiával megírni és kiadni a saját könyvedet!
Látogasd meg az információs oldalunkat, és jelentkezz be a következő online képzésre!
TUDTAD?
Hetente díjakat, motivációs ajándékokat ajánlok fel azoknak, akik képet vagy videót posztolnak az Instagram-on, és ehhez használják a #BestsellerSikerBlog hashtag-et.
Nagyon várom az ezzel az epizóddal kapcsolatos gondolataidat!
KAPCSOLÓDÓ BEJEGYZÉSEK:
INSPIRÁCIÓS IDÉZETEK
TELJES LEIRAT
Ebben a bejegyzésben a könyvírás ütemtervével foglalkozunk. Célokat tűzünk ki, és meg fogom határozni azt, hogy miért javaslom mindig azt, hogy a könyv az ne egy cél legyen, hanem az ahhoz vezető fontos eszköz.
Mikor belevágsz a könyvírásba, azt javaslom neked, hogy először tekints előre 6 hónapra, gondolj bele, hogy mához fél év múlva hol akarsz lenni, mivel lennél elégedett (főként üzletileg) akkor, amikor visszatekintesz az elmúlt hat hónapra. Ezt minél tisztábban látod, annál jobb esélyeid vannak arra, hogy amikor elindulsz, tudni fogod, hogy mi legyen az első, második és az utána következő lépés.
Garantálom, hogyha kitűzöd azt a célt, hogy megírod a könyvedet a következő hónapokban, akkor ez lesz az üzleti életed eddigi legsikeresebb féléve!
A sikeres könyvprojektnek három pillére van:
- a könyvírás,
- kidolgozol egy bestseller stratégiát, azaz, hogy minél nagyobb példányban tudd értékesíteni a könyvedet,
- ráépítesz egy üzleti modellt, amivel profitot tudsz maximalizálni.
A könyvmarketing baloldala sokszor az alapot adja meg ahhoz, hogy aztán a jobboldalon le tudd aratni a babérokat, amik rendelkezésre állnak azzal, hogy a könyvvel felhajtottad az érdeklődést és megalapoztad azt a bizalmat, aminek köszönhetően később óriási bevételt tudsz realizálni.
Ebben a videóban főként arról lesz szó, hogyan készítsd el a könyvedet 90 nap alatt. Ez egy belátható időtartam, egy olyan projekthossz, amit ha már most kitűzöl magad elé, akkor elkezd inspirálni, de nem helyez olyan nyomás alá, hogy megbénulj tőle.
A könyvírásnak szintén három fázisa van.
1. A tervezés. Azt javaslom, hogy erre 15 napot, tehát 2 hetet szánj!
Gondold végig azt:
- hogyan kezdesz neki, építsd fel a könyved tartalmát;
- milyen stratégiával szeretnéd majd azt értékesíteni;
- ki is a te célközönséged – mit is akarnak ők megtanulni, mi a legnagyobb problémájuk az életben?
- mi az, amit Te a könyvtől vársz, amivel elégedett lennél? A célkitűzésnél már vettük ezt röviden, de itt érdemes végiggondolni, akár tovább konkretizálni.
2. A megírás.
Ha megvan a tartalma a könyvednek, látod azt a tartalomjegyzéket, amin végig fogsz majd menni, akkor már talán látod is az egészet struktúrában.
Érdemes végiggondolnod, hogyan tudod megírni úgy, hogy ez ne okozzon fájdalmat vagy kínlódást neked. Az a szerencséd, hogy nem egy hivatásos író vagy! Nem kell az elejétől a végéig ott ülni a fehér papír előtt és körmölnöd! Neked a legfontosabb az, hogy azt a tudást, ami benne van a fejedben valami módon megoszd a világgal. Ebben tudnak segíteni neked szakértők, tördelők, grafikusok, akár szerkesztő, akár bármilyen egyéb olyan segítő, akinek ez a szakmája.
Ezért is mondom azt, hogy amikor könyvírásról van szó, akkor valójában az is lehet, hogy Te a könyvet nem írod, hanem elmondod. Előadásokban foglalod össze, aminek köszönhetően aztán majd valaki dolgozik vele és célba juttatja. Ezt a segítséget fel tudod használni az írásnál, és a könyvírói csapatod is ezekből a szereplőkből áll. Tehát a szakértők, lehetnek árnyékírók, szerkesztők, lektorok, grafikus, tördelő és végül pedig majd a nyomda.
3. A kiadás. A tervezésnél, megírásnál mi dolgoztunk, a kiadásnál ez már tényleg a hivatásos szakértők dolga (elsősorban a tördelőnek, másodsorban a nyomdának), hogy lemenedzseljék azt a kiadási szakaszt, amihez nyilvánvalóan mi nem értünk.
Én abban tudok segíteni, hogy megmutatom, hogyan tudod megspórolni azt a felesleges tanulópénzt, amit sokan – amikor kiadják a könyvüket – azért, mert még teljesen újoncok, meg kell fizessenek. Egyrészt pénzbeli lehet, másrészt pedig rengeteg időt, stresszt és kínlódást jelenthet.
A tudáson kívül szükséged lesz:
- egy működő struktúrára – ami abban segít, hogyan tudsz az üres dokumentumtól eljutni a finom színes-szagos könyvig.
- számonkérésre – a határidőnek a betartásához. Az a tapasztalatom, hogy amikor megvan a tudás, mindössze 8-10% az, aki megcsinálja a maga könyvét, a másik 90%-nak igenis szükséges az, hogy figyelmet és segítséget kapjon, illetve valaki elszámoltassa.
- a gondolkodásmód fejlesztésére – azaz, hogy olyan elakadásnál segítsünk a dilemmák feloldásában, ami megmutatja, hogy mi is a következő lépés.
- személyes hozzáférésre – valakihez, aki az összes kérdésedet meg tudja válaszolni, akár könyvírásra vonatkozóan, akár marketinghez vagy üzleti modellhez kapcsolódóan.
A céljaid megvalósításához három utat választhatsz:
- Nagy lendülettel belekezdesz, de aztán kifulladsz, mert úgy érzed, hogy kevés vagy. Megvan a nagy akaraterő, azonban hiányoznak azok a lépések, pillérek, szikrák, amik segítenének abban, hogy lépésről lépésre tudjál haladni.
- Elkészíted a könyvedet, de arra már nem fordítasz figyelmet, hogy ebből előnyt is szerezz (nem lesz kifizetődő a befektetés). Meglesz a könyved, talán egy pillanatra örülni is fogsz neki, de aztán az lesz az érzésed, hogy porosodik, nem tudod felhasználni, nem érte meg azt a befektetett munkát, amit beletettél.
- A legjobb megoldás – miközben már írod, elkezded alkalmazni a könyvmarketing eszközeit; így amikor megjelenik a könyved, a vevőid már finanszírozzák a projekted egy nagy részét vagy akár az egészét.
Mi lesz a jutalmad? A sikeres könyvprojektnek köszönhetően:
- szakértőként hitelességet, akár rendezvényekre való felkéréseket kaphatsz;
- lesz egy olyan adatbázisod, aminek segítségével mind az érdeklődői, mind a vevői listád nőni fog, óriási önbizalmat tudsz szerezni, új üzleti modellel fogsz rendelkezni;
- a szakértői presztízsed növelésének köszönhetően sokkal elkötelezettebb vevőkre is szert teszel;
- mindezeken felül – mert ezek mind csak a közvetett előnyei a könyvednek – milliós profitot fog neked biztosítani, ha jól végig van gondolva és megfelelő stratégiával van beágyazva a könyved.