A múlt heti blogvideó után, amely a szakértői könyv marketingstratégiájáról szólt, úgy érzem, hogy célszerű lenne beszámolnom arról a nagy felismerésről, amelyre néhány hónappal ezelőtt bukkantam rá.
Erre korábban senki nem hívta fel a figyelmemet. Mégpedig, hogy a könyvnek a szerepe szépen lassan átértékelődik az XXI. században.
Bemutatom, hogy mostani tudásom szerint milyen funkciókkal bír:
- Tudásátadás.
27 éven keresztül a könyvről csupán azt tudtam, hogy egy megfelelő eszköz ahhoz, hogy átadd, vagy éppen begyűjtsd az információt. Imádom a könyveket, mert nagyon szeretek újat tanulni, és feltérképezni az összefüggéseket.
- Marketingeszköz.
Később aztán rájöttem, hogy a könyv egy zseniális marketingeszköz is lehet. Amennyiben van egy vállalkozásod, vannak magas árkategóriájú termékeid, akkor ez egy kiváló lépcső ahhoz, hogy bizalmat szerezz azok megvásárlásához. A könyvnek a megvétele nem kockázat a vevő számára – igaz, nincsen rajta nagy bevétel neked se. Viszont ha egy több tíz- vagy akár száz-kétszázezer forintos terméket szeretnél megvásárolni, azon már biztos, hogy jobban elgondolkodsz – az már egy nagyon jelentős tétel, és ezáltal kockázat. És ha van egy könyved, amiben számos információt átadsz, akkor közelebb kerülsz ahhoz, hogy megvásárolja a főszolgáltatásod / főterméked az (így már vásárlóvá vált) érdeklődő.
- Önmegvalósítás.
Nem régen azonban arra is rájöttem, hogy mivel a bakancslistámon szerepelt, a könyvírás egy önmegvalósítási cél is egyben. És aligha csak nekem.
Vannak, akiknek fontos az, hogy eljussanak Tahitire vagy a Hawaii-szigetekre, vagy részt vegyenek a riói karneválon, de sokak – az anyagi világhoz köthető célokon túl – kiemelten fontosnak tartják a tudásuk, tapasztalatuk megosztását, és rajta szerepel a legmerészebb álmaik között, hogy bizonyítsák, amit magukba gyűjtöttek, sok embernek az életét tudja értékesebbé tenni aztán.
Te tudod, hogy miért akarsz írni? 🙂