Egy pillanat... Az oldal pikpak betöltődik :)

Miért van szükséged szakértői sztorira? És hogyan állj neki?

Mostanában úton-útfélen belebotlok „storytelling”-ről szóló témákba. (Az ügyfeleim között is vannak olyanok, akik ehhez kapcsolódó tartalommal írnak könyvet.)

De miért van szükségünk rá? Nos, a válasz egyszerű. Ezzel tudjuk megkülönböztetni magunkat a versenytársainktól – a többi szakértőtől.

Egyfelől be tudjuk mutatni, hogy azonosulni tudunk az ő helyzetükkel, másrészt pedig sokkal jobban fogjuk tudni befolyásolni az érzésvilágukat és ezáltal azt, hogy milyen döntést hoznak.

Amikor a célközönségünkkel kommunikálunk, akkor fontos, hogy érzelmekre hassunk. Így tudunk bennük maradandó nyomot hagyni. Erre pedig nem igazán alkalmas egy puszta tény, vagy egy statisztikai adat. Élményekre, érzésekre, történetekre kell alapoznunk.

A legtöbben úgy gondoljuk, hogy a mi életünk egyedi helyzetekkel van tele. Ezért ritkán érezzük azt, hogy a nagy számok törvénye (azaz a különféle kutatások) túlzottan nagy hatást gyakorolna ránk. Azonban a történetekkel más a helyzet. Egy elmesélt esetet hallgatva – bár lehet, hogy ezúttal éppen velünk történt meg, vagy valamilyen ismerősünkkel – a követőink elgondolkodhatnak azon, hogy ez bizony akár velük is megtörténhetett volna.

A „storytelling” nem egyszerű műfaj, de óriási ereje van. Ezért a legfontosabb, hogy gyakorlatban is kezdd el használni az erejét. Ezért bármilyen inspirációs sztoriba kezdesz, javaslom, hogy három pillérre építsd – és különítsd el világosan egymástól az elemeit:

  1. szakasz: Szenvedés: egy tartós szakasz, amikor szembenéztél egy problémával, de nem tudtál úrrá lenni rajta.
  2. szakasz: Megoldás: amikor rájöttél, hogy a problémát, hogyan tudod leküzdeni. Ez köthető egy adott pillanathoz; azaz lehet egy esemény, egy emberrel való találkozás vagy egy új felismerés is.
  3. szakasz: Siker: amikor a saját példáddal vagy egy sikeres referenciával alátámasztod, hogy tényleg megtaláltad a Megoldást, és már szeded a gyümölcseit ennek.

Ha megfigyeled, minden filmet, regényt erre az ívre építenek fel a szerzők, rendezők. És persze ezernyi további izgalmas elemmel lehet aztán még fűszerezni, de hogyha a három pillér rendelkezésedre áll, és folyamatosan kommunikálod, akkor már óriási lépést tettél az elérni kívánt célod felé.

 

Te mit gondolsz? Szólj hozzá!

One Response to Miért van szükséged szakértői sztorira? És hogyan állj neki?

  1. Adidas NMD XR1 Camouflage Main Blue /

    2018-10-14 at 21:49

    I wanted to send you the very little remark so as to thank you again for those nice things you have featured above. This is quite shockingly generous with you to convey openly just what most people could possibly have marketed as an ebook to help make some cash for their own end, and in particular now that you could possibly have tried it in the event you wanted. Those good tips as well acted like the fantastic way to fully grasp other people online have a similar interest just like mine to understand significantly more in terms of this problem. I’m sure there are millions of more pleasurable occasions up front for many who look into your website.
    Adidas NMD XR1 Camouflage Main Blue http://www.adidas-nmds.us.com/adidas-nmd-xr1-camouflage-main-blue-p-510.html

Szólj hozzá!

Reggeli frissítő gondolatok!

Iratkozz fel, hogy megnézhesd a Reggeli Frissítőket a Youtube-csatornámon keresztül, hogy megtudd hogyan válhatsz hiteles szakértővé a saját területeden!
Megnézem a videókat
Pető Bence © 2017 Adatkezelési szabályzat
Mobil verzió: Enabled