Egy pillanat... Az oldal pikpak betöltődik :)

Miért van szükséged szakértői sztorira? És hogyan állj neki?

Mostanában úton-útfélen belebotlok „storytelling”-ről szóló témákba. (Az ügyfeleim között is vannak olyanok, akik ehhez kapcsolódó tartalommal írnak könyvet.)

De miért van szükségünk rá? Nos, a válasz egyszerű. Ezzel tudjuk megkülönböztetni magunkat a versenytársainktól – a többi szakértőtől.

Egyfelől be tudjuk mutatni, hogy azonosulni tudunk az ő helyzetükkel, másrészt pedig sokkal jobban fogjuk tudni befolyásolni az érzésvilágukat és ezáltal azt, hogy milyen döntést hoznak.

Amikor a célközönségünkkel kommunikálunk, akkor fontos, hogy érzelmekre hassunk. Így tudunk bennük maradandó nyomot hagyni. Erre pedig nem igazán alkalmas egy puszta tény, vagy egy statisztikai adat. Élményekre, érzésekre, történetekre kell alapoznunk.

A legtöbben úgy gondoljuk, hogy a mi életünk egyedi helyzetekkel van tele. Ezért ritkán érezzük azt, hogy a nagy számok törvénye (azaz a különféle kutatások) túlzottan nagy hatást gyakorolna ránk. Azonban a történetekkel más a helyzet. Egy elmesélt esetet hallgatva – bár lehet, hogy ezúttal éppen velünk történt meg, vagy valamilyen ismerősünkkel – a követőink elgondolkodhatnak azon, hogy ez bizony akár velük is megtörténhetett volna.

A „storytelling” nem egyszerű műfaj, de óriási ereje van. Ezért a legfontosabb, hogy gyakorlatban is kezdd el használni az erejét. Ezért bármilyen inspirációs sztoriba kezdesz, javaslom, hogy három pillérre építsd – és különítsd el világosan egymástól az elemeit:

  1. szakasz: Szenvedés: egy tartós szakasz, amikor szembenéztél egy problémával, de nem tudtál úrrá lenni rajta.
  2. szakasz: Megoldás: amikor rájöttél, hogy a problémát, hogyan tudod leküzdeni. Ez köthető egy adott pillanathoz; azaz lehet egy esemény, egy emberrel való találkozás vagy egy új felismerés is.
  3. szakasz: Siker: amikor a saját példáddal vagy egy sikeres referenciával alátámasztod, hogy tényleg megtaláltad a Megoldást, és már szeded a gyümölcseit ennek.

Ha megfigyeled, minden filmet, regényt erre az ívre építenek fel a szerzők, rendezők. És persze ezernyi további izgalmas elemmel lehet aztán még fűszerezni, de hogyha a három pillér rendelkezésedre áll, és folyamatosan kommunikálod, akkor már óriási lépést tettél az elérni kívánt célod felé.

 

Te mit gondolsz? Szólj hozzá!

Szólj hozzá!

Reggeli frissítő gondolatok!

Iratkozz fel, hogy megnézhesd a Reggeli Frissítőket a Youtube-csatornámon keresztül, hogy megtudd hogyan válhatsz hiteles szakértővé a saját területeden!
Megnézem a videókat
Pető Bence © 2018 Adatvédelmi nyilatkozat
Mobil verzió: Enabled